Türkiye'nin ilk otomatik sürücüsüz metro hattı olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu, Türkiye'de ortaklık olmadan ihalesi kazanılan en büyük metro projesidir. İstasyonlarında Peron Ayırıcı Kapı Sistemi bulunan ilk metro hattı olma özelliği taşıyan proje kapsamında; 2,5 km depo sahası bağlantısı ve 16 istasyon dahil olmak üzere toplam uzunluğu 17,5 km olan çift tünel metro hattı yapılmaktadır. Depo sahası, araç ikmal sahası ve kontrol merkezi inşaat işleri, ince işler, portal yapıları, ray işleri, enerji temini ve dağıtımı, sinyalizasyon, kontrol iletişimi, yardımcı tesisler, yürüyen merdiven, yürüme bandı ve asansör temini, çevre kontrol, trafik kontrol merkezi işlerinin tesis edilmesi ile test ve işletmeye alma işleri de proje kapsamında yer almaktadır.
  • Proje Yeri İstanbul / TÜRKİYE
  • İşveren İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Raylı Sistemler Daire Başkanlığı, Ulaşım Planlama Müdürlüğü
  • Proje Tanımı Anahtar Teslim (Tasarım, Yapım ve Elektromekanik İşler)
  • Kesit TBM - Dairesel
    NATM - Atnalı
  • Kazı Çapı TBM - 6,56 m
  • Tek Hat Uzunluğu 53.062 m
  • Tünel Uzunluğu 26.452,82 m - EPM - TBM
    19.198,33 m - NATM
    2.189 m - Aç Kapa
  • Toprak İşleri 2.171.605,97 m³ - İstasyonlar ve Depo Sahası Kazısı
    1.454.009,76 m³ - NATM Kazısı
    885.646,65 m³ - TBM Kazısı
    467.062,73 m³ - Dolgu
  • Beton 2.014.613 m³
  • İstasyon Sayısı 16 Yeraltı İstasyonu (5 adet top-down istasyon dahil)
  • Tren Geçici Depolama Alanı 180 hektar - Tam Donanımlı Bakım Alanı
    14.000 m² - Atölye
  • İksa İşleri 138.767,76 m² - İksa
    31.872,61 m - Fore Kazık
    705.602 m - Ankraj
  • Elektromekanik İşler Elektrik ve Cer Gücü Temin Sistemi
    Rijit Katener Sistemi
    Sinyalizasyon Sistemi (CBTC) - UTO-SIL4
    Kontrol ve Haberleşme Sistemleri
    İletim Sistemi-EPABX-TETRA-PAS-PIS-CCTV-IACS
    SCADA-AFC-PSD-FDCS-FPFS
    Yürüyen Merdiven ve Asansörler
    Çevre Kontrol Sistemleri
    Acil Durum Tünel Havalandırma Sistemleri