Güncel Haberler
 
  • 20.02.2014
  • Kayaş-Kırıkkale Arası Viyadükleri Projesi’nde Doğuş İmzası

    TCDD Genel Müdürlüğü tarafından ihaleye çıkarılan Ankara-Sivas Demiryolu Projesi kapsamındaki Kayaş-Kırıkkale arasında inşa edilecek viyadüklerin yapım işini 290 Milyon TL teklif ile Doğuş İnşaat kazanarak sözleşmesini 19 Şubat 2014 tarihinde imzaladı.

    Proje kapsamında; toplam uzunluğu 6.216 m olan 4 adet viyadüğün inşaasının Haziran 2016’da tamamlanması öngörülmekte...

  • OK
 
 
  • 13.01.2014
  • Doğuş İnşaat, Katar’da aldığı Al Rayyan Yolu Yapımı ve İyileştirme İşi Projesi’ni imzaladı.

    The Public Works Authority “Ashghal” tarafından ihaleye çıkarılan 7 büyük projeden en önemlisi olan Al Rayyan Yolu Yapımı ve İyileştirme Projesi,  12 Ocak tarihinde, Doğuş-Onur JV adına, Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu tarafından imzalandı. 
     
    The Public Works Authority’nin Başkanı Nasser bin Ali Al Mawlawi’nin önderliğinde gerçekleştirilen seremoniye, Doğuş ve Onur Üst Yönetimi katılım sağladı. 3 milyar 433 bin Riyal (yaklaşık 1 milyar dolar) büyüklüğünde olan projenin yapımına 2014’ün ilk çeyreğinde başlanacak.
     
    Toplam uzunluğu 10.7 km olan Al Rayyan Yolu’nun proje kapsamında 5.3 km’lik bölümünün yapımı ve iyileştirmesi Doğuş İnşaat tarafından gerçekleştirilecek. Al Rayyan Yolu’nun, Olympic Kavşağı’n batısından başlanarak New Al Rayyan Kavşağı’nın batısında kadar olan bölümünü içeren proje, ayrıca köprü ve altgeçitler ile teşkil edilmiş, 2-3 ve 4 seviye olan F106-B3-R5-R6-R7 ve R8 kavşak yapıları, elektrik güç istasyonu, yağmur suyu drenaj şebekesi ve  akıllı ulaşım sistemi, arıtılmış kirli su boşaltım şebekeleri ile elektrik, telekomünikasyon şebekelerinin yenilenmesini ve peyzaj işlerini içermekte.  Projenin, 2017’nin birinci çeyreğinde tamamlanması öngörülmektedir.
     
  • OK
 
 
  • 25.12.2013
  • Doğuş İnşaat, Kömürhan Köprüsü Bağlantı Tüneli ve Yolu’nun yapımına başladı

    Karayolları Genel Müdürlüğü'nce ihaleye çıkarılan Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ile Yolu Yapımı İşi, Aralık 2013'te Doğuş İnşaat tarafından kazanıldı. Elazığ-Malatya arasında yer alan bu proje kapsamında 5,15 km uzunluğunda, 23 m genişliğinde bir yol, 480 m uzunluğunda, 23.86 m genişliğinde bir köprü ve 2.411 m uzunluğunda tünel inşaatı gerçekleştirilecektir. Tek platformlu olan mevcut yol 2 x 2411 m çift tüp Tünel ile bölünmüş hale getirilecek ve 480 m Eğik Askılı Asma Köprü ile de Fırat Nehri (Karakaya Baraj Gölü) geçilerek bölünmüş yola adaptasyon sağlanacaktır. Ayrıca, Kömürhan Tüneli ile mevcut yol 3 km kısaltılarak yüksek geometrik standartlı ve konforlu bir ulaşımın yanı sıra maaliyet ve zamandan tasarruf ve trafik güvenliği de sağlanacaktır. Projenin, Nisan 2017'de bitirilmesi öngörülmektedir.

  • OK
 
 
  • 25.11.2013
  • Doğuş İnşaat, Doğuş Oto Kartal Satış ve Servis Tesisleri İnşaatı’na başladı

    Doğuş Grubu Şirketleri’nden Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş. tarafınca ihaleye çıkarılan Doğuş Oto Kartal Satış ve Servis Tesisleri İnşaatı’na, Doğuş İnşaat Kasım 2013’te başladı. 14.736 m²’lik arsa alanı üzerine inşa edilecek Doğuş Oto Kartal Satış ve Servis Tesisleri, toplam 28.000 m²’lik inşaat alanına sahip olacak. Projenin, Ocak 2016’da tamamlanması öngörülmektedir. 

  • OK
 
 
  • 11.09.2013
  • Doğuş İnşaat, Kılavuzlu Sulaması Ana Kanalı 1. Kısmı’nın yapımına başladı

    Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü’nce ihaleye çıkarılan Kılavuzlu Sulaması Ana Kanalı 1.Kısım Yapım İşi, Eylül 2013’te Doğuş İnşaat tarafından kazanıldı. Bu proje tamamlandığında, Ana İletim Kanalı ile Kahramanmaraş, Gaziantep ve Hatay’da toplam 55.536 hektarlık alanın sulaması gerçekleştirilecek, Tahtaköprü Barajı’nın yükseltilmesi ile de Amik Ovası’nda 33.400 hektarlık ilave alanın sulama suyu derivasyonu yapılacak. Ayrıca, kış akımları ile oluşan göl sularının Sağlık Ovası’ndan tahliye edilerek tarım alanlarındaki bitkilerin filizlenme süresince işlenebilmesini sağlayarak ovanın genel drenaj kanalı görevini görecek… Sulama, derivasyon ve drenajın yanı sıra,  taşkın kanalı olarak hizmet verecek olan Ana İletim Kanalı, Kahramanmaraş ve çevre yerleşiminin içme ve kullanma suyu ihtiyacını da karşılayacak... Projenin, Ağustos 2016’da tamamlanması öngörülmektedir.

  • OK
 
 
  • 09.09.2013
  • Doğuş İnşaat, Artvin-Erzurum-Ardahan-Ardanuç Devlet Yolları Tamamlama İnşaatı’na başladı

    DSİ 26. Bölge Müdürlüğü’nce ihaleye çıkarılan Artvin-Erzurum-Ardahan-Ardanuç Devlet Yolları Tamamlama Projesi, Eylül 2013’te Doğuş İnşaat tarafından kazanıldı. Yol üzerinde meydana gelmiş heyelan, oturma ve çatlaklardan dolayı mevcut yolların ripajı için 3 adet tünel inşaatı gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Aynı zamanda, bölgedeki dik şevlerde oluşan kaya kopmalarının engellenmesi amaçlı çelik ağ yapımını kapsayan bu projenin Kasım 2014’te bitirilmesi öngörülmektedir. Proje tamamlandığında, 10.5 m genişliğinde, 3.845 m uzunluğunda tüneller sayesinde yöre halkının ulaşımı, can ve mal güvenliği için risk oluşturan aktif heyelan içerisindeki yollar iptal edilerek yeni yapılan tünellerden ulaşımın gerçekleştirilmesi sağlanacak.

  • OK
 
 
  • 23.07.2013
  • Doğuş İnşaat, Kazakistan’da Doğu-Batı Yolları ihalesini kazandı

    Doğuş İnşaat, Batı Çin Uluslarası Transit Koridoru’nun, Kazakistan’da Almaty-Khorgos arasında gerçekleştirilecek olan toplam 325 milyon USD bedelli Doğu-Batı Yolları Lot 1 ve Lot 2 ihalelerini kazanarak Temmuz 2013’te sözleşmeyi imzaladı. Kazakistan Ulaştırma ve İletişim Bakanlığı Yollar Komitesi tarafından ihale edilen 2x2 şeritli, toplam 111.7 km uzunluğunda, 43 köprü ve üst geçit ve 7 kavşak içeren bu önemli karayolu projesinin Ocak 2016’da tamamlanması öngörülmektedir. Proje, Dünya Bankası tarafından finanse edilmektedir.

  • OK
 
 
  • 19.07.2013
  • Doğuş İnşaat, Doğuş Teknoloji Binası'nın Temelini Attı

    Doğuş Teknoloji Binası temel atma töreni, İşveren Firma ve Doğuş İnşaat Üst Yönetimi’nin katılımı ile 18 Temmuz 2013 tarihinde gerçekleştirildi.

    Doğuş Teknoloji Binası, Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş. Lojistik Merkezi Şekerpınar Kampüsü içinde konumlandırılmış iki bodrum ve üç ofis katından oluşmakta. Tamamen cam panel cephe sistemiyle kaplanacak binanın, yaklaşık 10800 m2’lik kapalı alana sahip olacağı öngörülmekte...

    Doğuş Grubu şirketlerinden Doğuş Teknoloji’nin kullanımı için inşaasına başlanan binanın, 18 Haziran 2014 tarihinde tamamlanması planlanmakta...

  • OK
 
 
  • 30.06.2013
  • Doğuş İnşaat, Petkim Konteyner Limanı İnşaat İşleri’nin ihalesini kazandı

    Petlim Limancılık Ticaret A.Ş. tarafından ihaleye çıkarılan Petkim Konteyner Limanı İnşaat İşleri Projesi, Haziran 2013’te Doğuş İnşaat tarafından kazanıldı. İzmir İli, Aliağa İlçesi’nde yapımına başlanan bu önemli proje, birbirini takip eden iki aşamadan oluşmakta... Yeni kazıklı rıhtım ve dolfen ile palplanş duvar yapıları inşaası kapsamında yaklaşık 900 adet kazık kullanılarak 700 m Kazıklı Rıhtım yapılacaktır. Projenin Mart 2016’da tamamlanması ile; liman, maximum 120.000 ton kapasiteli konteyner gemilerine 24 saat hizmet verecek kapasiteye ulaşacaktır. 

  • OK
 
 
  • 25.06.2013
  • Doğuş İnşaat, Mavi Tünel İçme Suyu Arıtma Tesisleri ihalesini kazandı

    DSİ Genel Müdürlüğü’nce ihalesi yapılan Mavi Tünel İçme Suyu Arıtma Tesisleri Projesi, Haziran 2013’te Doğuş İnşaat tarafından kazanıldı. Proje kapsamında; Konya Şehir Merkezi, Çumra ve İçeri Çumra yerleşim birimlerinin 2045 yılına kadarki içme suyu ihtiyacı ve açığının karşılanması amacıyla Bağbaşı, Afşar ve Bozkır Barajları’ndan getirilecek suyu arıtacak tesisin işletmeye alınması amaçlamıştır. Yapımına başlanan ve su arıtma kapasitesi 366.850 m?/gün olacak ve 31 üniteden oluşacak bu tesisin, Haziran 2015’te  tamamlanması öngörülmektedir.

  • OK
 
 
  • 24.06.2013
  • İstanbul Teknik Üniversitesi Mühendisliğe Hazırlık Kulübü Öğrencileri, Artvin Barajı Şantiyesi'ni Ziyaret Etti!

    Doğuş İnşaat’ın katıldığı İTÜ - Türkiye İş ve Staj Fuarı,  İTÜ Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde 03 Mayıs 2013 tarihinde başarıyla gerçekleştirilmişti.

    Doğuş İnşaat’ın, Genel İnsan Kaynakları Uygulamaları ve İş Hayatı hakkında İTÜ mezunları ve öğrencileriyle bilgi paylaşımında bulunduğu fuar kapsamında; İTÜ Mühendisliğe Hazırlık Kulübü öğrencilerinin, Karadeniz Gezisi sırasında Artvin Barajı Şantiyesi’ni ziyaret etme talepleri olumlu olarak değerlendirilmişti.

    22 Haziran 2013 tarihinde Doğuş Artvin Projesi Üst Yönetimi’nin de katılımı ile Artvin Barajı’na gerçekleştirilen ziyaret sürecinde, İTÜ Mühendisliğe Hazırlık Kulübü Öğrencileri bu devasa projeye ait şantiyeyi gezme fırsatı buldular. Çoruh Nehri üzerine beton ağırlıklı kemer baraj olarak tasarlanan ve yapımına 1 Ocak 2011 tarihinde başlanan, bu önemli baraj ve hidroelektrik santrali tamamlandığında, yıllık ortalama elektrik üretiminin 1 milyar kwh olacağı öngörülüyor.

    Öğrenciler; gerçekleştirdikleri ziyaretin kendileri için çok verimli geçtiğini, teorikte öğrendikleri yapıların inşaasına bizzat tanıklık etmenin heyacan verici olduğunu dile getirdiler.

    Artvin Baraj projesinin 2015 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor.

  • OK
 
 
  • 14.06.2013
  • Otogar-Kirazlı-Başakşehir Metro hattı hizmete açıldı!

    Yapımı, elektromekanik işleri ve araç temini Doğuş-Gülermak iş ortaklığı tarafından üstlenilen ve Avrupa Yakası’nın batı ve kuzeybatı bölgelerini birleştiren en önemli raylı taşıma sistemlerinden Otogar-Kirazlı-Başakşehir Metro hattı 14 Haziran 2013 tarihinde hizmete açıldı!

    İstanbul demiryolu zincirinin önemli bir bölümünü oluşturan bu mega toplu taşıma metro hattının 25,9 km’lik kesimi,  dairesel enkesiti 6,50 m olan 4 adet TBM ile gerçekleştirilmiştir. Projenin çift-tünel sisteminin tek-hat uzunluğu 47.4 km.
     

    İki noktada birbirine entegre istasyonlarla bağlı hat, toplam 16 istasyon içeren Otogar-Bağcılar-Kirazlı ve Kirazlı-İkitelli-Başak Konutları raylı sistemlerinden oluşmakta...Otogar-Bağcılar-Kirazlı hafif raylı sisteminde 5,8 km'lik çift hat üzerinde 5 adet, Kirazlı-İkitelli-Başak Konutları metro sisteminde 15,8 km'lik çift hat üzerinde 11 adet istasyon bulunmakta...

    İstasyonlar: Metrokent, Başak Konutları, Siteler, Turgut Özal, İkitelli Sanayi, Olimpiyat, Ziya Gökalp Mahallesi, İstoç, Mahmutbey, Yeni Mahalle, Kirazlı (metro hattı) , Kirazlı (hafif raylı sistem hattı), Bağcılar Meydan, Üçyüzlü, Menderes ve Esenler’dir. Saatte 111 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip bu yeni hatla birlikte İstanbullular Otogar’dan Başakşehir’e 30 dakika gibi kısa bir sürede ulaşabilecek.

    Doğuş İnşaat’ın dünyadaki büyük metro ihalelerine katılmasında etkili olan bu büyük proje, yaklaşık 1.4 milyar USD’ye tamamlandı.

     
  • OK
 
 
  • 15.05.2013
  • İhalesi kazanılarak sözleşmesi imzalanan Tokat-Niksar Yolu Yapımı’na başlandı!

    Doğuş-YDA Ortaklığı tarafından ihalesi kazanılan, sözleşmesi 15 Mayıs 2013 tarihinde imzalanan Tokat-Niksar Yolu  0+000 – 0+ 48+962 kesimine ait yapım işine  30 Mayıs 2013 tarihinde başlandı.

    Bölge halkı  ve can emniyeti bakımından çok önemli olan  Tokat–Niksar yolunun sözleşmeye göre yapım süresi  830 gün. İhale bedeli 326.936.448 TL olan  proje kapasamında; 125 sanat yapısı, 7 köprü ve 5.000.000 m3 civarında kaya dolgu bulunmakta.

    Yetkililer tarafından, virajı çok olan mevcut Tokat –Niksar yolunda yılda yaklaşık 110 kaza olduğu ve bunların bir çoğunun da can kaybıyla sonuçlandığını belirtiliyor.

    Bu bölge için çok önemli olan yolun bitmesi ile birlikte Tokat ve Sivas’ın  Karadeniz’e bağlanmasında önemli bir aşamaya geçilecek, 56 km olan mevcut yol 48  km’ye indirilecek ve geometrisinin düzelmesi sayesinde de ulaşım daha kısa bir sürede sağlanıyor olacak.

  • OK
 
 
  • 08.05.2013
  • Doğuş İnşaat TEİD Etik Zirvesi Sponsoru

    Doğuş İnşaat, TEİD -Etik ve İtibar Derneği- tarafından, 7 Mayıs 2013 Salı günü, Tofaş Genel Müdürlük Binası Toplantı Salonu’nda düzenlenen “Etik Zirvesi 2013: Kapitalizm 2.0 ve Etik Liderlik” toplantısı sponsorlarından biri olarak  iş hayatında etik değerlere verdiği önemi bir kez daha ortaya koydu.

    Yönetim politikalarını ve operasyonel süreçlerini “Etik Kodu” doğrultusunda şekillendiren,  global etik değerlerin korunması noktasında sorumluluk üstlenerek, çalışanlarıyla ve tüm iş ortaklarıyla ilişkilerini sahip olduğu etik değerler ışığında sürdüren Doğuş İnşaat, bu katılım ile  ETİK değerlerin toplumla paylaşılmasını  sağladı.

  • OK
 
 
  • 12.02.2013
  • Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metro hattının tünel açma çalışmalarına törenle başlandı.

    Ümraniye İlçesi Çarşı mevkiinde düzenlenen törenle tünel açma çalışmalarını başlatan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Tünel Açma Makinesinin günde 22 metre kazı yapacağını söyledi. Başkan Topbaş, “Adeta şehri yer altından demir ağlarla örüyoruz. Gece gündüz demeden yeraltında binlerce kişi çalışıyor. Yukarıda hayat devam ederken, aşağıda her koşulda İstanbul’da yaşayan insanların ulaşımda problem yaşamaması için çalışmalar yürütülüyor. Biz yatırımlarımızın yüzde 55’ini ulaşıma ayırdık. Bugüne kadar 24 milyar lira yatırım yaptık. Dünyada kendi metrosunu yapan belediyeler yok. İstanbul’da metroları biz yapıyoruz. İstanbul’da Cumhuriyet tarihinin en büyük metro hattını kurduk ve devam ediyoruz. 2016’da 7 milyon insan taşıyacak dediğimiz raylı sistemlerin bir parçası da Üsküdar Çekmeköy hattı” diye konuştu.

    Anadolu yakasının ikinci büyük metro hattında günde 700 bin yolcu taşınacak. Onaltı istasyondan oluşan metro hattı Üsküdar, Ümraniye, Çekmeköy ve Sancaktepe ilçelerini birbirine bağlayacak. Trenler sırasıyla Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Bulgurlu, Ümraniye, Çarşı, Yamanevler, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, İ.H.Lisesi, Dudullu, Necip Fazıl, Çekmeköy-Sancaktepe istayonlarına erişecek.

    Altı Haziran 2012’de Çekmeköy’de Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu ve İlçe Belediye Başkanlarının katılımıyla temelleri atılan 20 kilometre uzunluğundaki hattın 38 ayda tamamlanması planlanmaktadır. Metro hattının sözleşme bedeli 564 milyon Euro’dur. Metro hattı Üsküdar'da Marmaray ile Altunizade'de ise Metrobüs hattı ile entegre olacak. Ayrıca proje çalışmaları süren Altunizade-Mecidiyeköy teleferik hattı ile aktarma yapılacak.

    Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metro Hattı (Marmaray, Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı tamamlandığında) Sancaktepe’den metroya binen bir yolcu; Ümraniye’ye 12,5 dakika, Üsküdar’a 24 dakika, Yenikapı’ya 36 dakika, Taksim’e 44 dakika, Hacıosman’a 68 dakika, Atatürk Havalimanı’na 71 dakika içerisinde ulaşacak.

    İstanbul’un trafiğini önemli ölçüde rahatlatacak raylı sistemlerinin bir parçası olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metro hattının tünel açma çalışmalarına İstanbul Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu ve  İlçe Belediye Başkanlarının katılımı ile başlandı.

    İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş,  Ümraniye’de düzenlenen törenle,  günde 22 metre kazı yapılacak olan TBM'nin (Tunnel Boring Machine - Tünel Açma Makinesi) tünel açma çalışmalarını başlattı.

    38 ayda tamamlanacak
    6 Haziran 2012’de temelleri atılan 20 kilometre uzunluğundaki hattın temeli Çekmeköy’de atılmıştı. 38 ayda tamamlanması planlanan hat 564 milyon Euro’ya mal olacak. 2015 bitmeden seferlere başlayacak hatta günde 700 bin yolcu taşınacak. Anadolu Yakası’nın Kadıköy-Kartal Metrosu’ndan sonra ikinci metro hattı olacak olan hat Üsküdar, Ümraniye, Çekmeköy ve Sancaktepe ilçelerini birbirine bağlayacak.

    İstasyonlar: Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Libadiye, Çarşı, Ümraniye, İmkilap mah. Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, Lise, Dudullu, Toplu Konut, Çekmeköy-Sancaktepe.

    Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metro Hattı (Marmaray, Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı tamamlandığında) Sancaktepe’den metroya binen bir yolcu;

    Ümraniye’ye 12,5 dakika,

    Üsküdar’a 24 dakika,

    Yenikapı’ya 36 dakika,

    Taksim’e 44 dakika,

    Hacıosman’a 68 dakika,

    Atatürk Havalimanı’na 71 dakika içerisinde ulaşacak.

  • OK
 
 
  • 17.12.2012
  • Bulgaristan'da, 2012 en guzel bina yarışması ödülü Doğuş'un Sofya Metro Projesine verildi.

    Bulgaritan’da her sene düzenlenmesi gelenek haline gelen Kamu ve Özel Yatırımcılar, Müteahhitler, Projeciler, Mimarlar başta olmak üzere İnşaat Sektörünü bir araya getiren yılın en güzel binası yarışmasında bu sene şehircilik branşında da ödüller dağıtıldı.  Bayındırlık ve İskan Bakanı Sayın Lilyana Pavlova ve meslek kuruluşlarının katkıları ile 11.’si düzenlenen yarışmada Sofya Metrosu Genişletme Projesi dahilinde Doğuş İnşaat tarafından projelendirilip inşa edilen “Aslanlı Köprü” ve “Serdika II” istasyonları da ödüle layık görüldü.  Proje mimarlarına ve yapımcılara verilen ödülleri Bakan Pavlova elinden Doğuş İnşaat adına Mimar Sibel Yapıcı ve Proje Müdürü Ertan Yapıcı teslim aldı.  31 Ağustos 2012 tarihinde açılan II. metro hattı ile Sofya Metrosu taşıma kapasitesi günlük 300,000 kişiye çıktı.   Sofya Metrosu II. Metro Hattı Projesi her platformda son yıllarda Bulgaristan’da yapılan en önemli alt yapı projesi olarak gösteriliyor.

     

  • OK
 
 
  • 12.12.2012
  • Boyabat Barajı ve HES projemizin açılışı Başbakanımız Tayyip Erdoğan tarafından yapıldı. 47,5 ay gibi rekor bir sürede tamamlanan projede enerji üretimine başlandı.

    Etüd ve araştırmaları 1955 yılında başlayan, 1986 da kati projeleri tamamlanan bu muhteşem Proje için, Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş., 2008 yılı Mart ayında yatırımcı kuruluş Boyabat Elektrik Üretim ve Ticaret A.Ş. ile yaptığı bir protokol sonucu işe başlamış ve devamında yaptığı Sözleşme’de yer alan 47,5 ay gibi olağanüstü kısa bir süre içerisinde, yani 15.11.2012 de, baraj ve santral inşaat ve tesislerini başarı ile tamamlamıştır.

    Boyabat Barajı beton ağırlık tipi barajdır. Tipi ve içerisinde yer aldığı çok sarp topografya koşulları itibari ile yapımı bugünlere kadar ertelenmiştir. Yaklaşık 2,8 milyon m3 beton hacmine sahip ve temelden 195 m yükseklikte olup, halen Türkiye’nin en yüksek 5. barajıdır. Bünyesinde 3 üniteden oluşan toplam 528 MW güç kapasitesindeki Hidroelektrik Santral yer almaktadır. Türkiye’de sistem ve kapasite olarak ilk defa Doğuş İnşaat ve Ticaret A. Ş. tarafından planlanan ve kullanılan tesisler ve işletim sistemleri sayesinde, beton dökümünde aylık 163.000 m3 ve günlük 12.000 m3 kapasitelere çıkılmış olup, halen bu kapasiteler Türkiye için rekor teşkil etmektedir.

    Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş.,  bu baraj ve HES sayesinde üretilecek 1,5 milyar kwh enerjinin Türkiye Enterkonnekte Şebekesi’ne verilebilmesini sağlamak üzere, Baraj ve Hidroelektrik Santral inşaatının yanı sıra, Şalt Sahaları ve 159 km uzunluğunda, 380 kV kapasitedeki Boyabat-Kurşunlu Enerji Nakil hattını da gerçekleştirmiştir. Diğer taraftan, Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş., 60 km uzunluğunda Baraj Gölü oluşması sonucunda zorunlu olarak sular altında kalan il yolları ve köy yolları yerine toplam 80 km yol yapımını ve göl alanında yer alan diğer elektrik hatları, içme suyu şebekeleri, Telekom tesisleri, vb. alt yapı deplasmanlarını da tamamlamış ve hizmete hazır hale getirmiştir.

    Ülkemiz için refah, çağdaşlık, gelişmişlik anlamına gelen; ulusal enerji kaynaklarının verimli kullanılmasına örnek teşkil eden Boyabat Barajı ve HES Projesi, bölgesel kalkınmaya da birçok avantaj sunmaktadır.Kızılırmak Nehri üzerinde beton gövde baraj olarak Doğuş İnşaat tarafından enerji üretimi amaçlı inşa edilen Boyabat Barajı, Türkiye adına da çok önemli bir projedir. Bu proje aynı zamanda Doğuş Grubu’nun enerji sektöründeki ortakları ile birlikte gerçekleştirdiği en önemli yatırımdır.

    Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. için inşaat işlerinden de daha da önem teşkil eden bir hususta,  insan ve doğanın ön planda tutulması, yani SEÇ, “Sağlık-Emniyet-Çevre” yaklaşımıdır. Bunun gereği olarak, Boyabat Barajı ve Hidroelektrik Santralı İnşaatı süresince, Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş., uluslar arası standartlarda her türlü önlemi almış ve uygulamıştır. Neticede, böylesine büyük bir Proje’de oluşan iş kazası ve kayıp sayımız Dünya İstatistikleri’nin çok altında kalmıştır.

  • OK
 
 
  • 30.10.2012
  • Doğuş İnşaat Grubu, Sürdürülebilirlik İçin İki Önemli İmza Attı.

     

    DOĞUŞ İNŞAAT GRUBU, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İÇİN İKİ ÖNEMLİ İMZA ATTI

    Doğuş Grubu çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Doğuş İnşaat ve TicaretA.Ş. ve Ayson Geoteknik ve Deniz İnşaat A.Ş., dünyanın en büyük gönüllükurumsal vatandaşlık girişimi olan Birleşmiş Milletler (BM) Küresel İlkelerSözleşmesi’ne imza attı. Doğuş İnşaat ayrıca, BM’nin sözleşmesini takibenTürkiye Etik ve İtibar Derneği Üyelik Beyannamesi’ni de imzaladı.

    Bugüne kadar dünyanın 135 ülkesinde 8 binden fazla, Türkiye’de ise 235 kuruluşun imzaladığı Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzalayanlar arasına Doğuş İnşaat ve Ayson şirketleri de katıldı. Doğuş İnşaat ve Ayson’un 21 Eylül’de Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzasını takiben, Doğuş İnşaat’ın ayrıca 1 Ekim’de Türkiye Etik ve İtibar Derneği Üyelik Beyannamesi’ni imzalaması ile şirketler, hem uluslararası hem de ulusal platformlardaki önemli gönüllü kurumsal vatandaşlık girişimlerine katılmış oldular.

    Vizyonu, ‘sürdürülebilir ve kapsamlı küresel ekonomi’ olarak belirlenen ve gönüllülük esasına dayanan Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin çıkış noktası, 1999 yılında Davos’ta düzenlenen Dünya Ekonomik Forumu sırasında, Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Kofi Annan’ın iş dünyası liderlerine ‘Binyıl Kalkınma Hedefleri’ doğrultusunda yaptığı çağrı oldu. İnsan hakları, çalışma koşulları, çevre ve yolsuzlukla mücadele başlıklarında 10 temel prensibin belirlenmesi ile dünyanın her yerinden şirketler bu evrensel ilkeleri, iş stratejilerinin, operasyonlarının ve kültürlerinin bir parçası haline getireceklerini ilan ederek sözleşmeyi imzalamaya başladılar. Doğuş Holding, Doğuş Otomotiv ve Garanti Bankası’nın ardından Doğuş İnşaat ve Ayson’un da bu beyannameye imza atmasıyla birlikte Doğuş Grubu’nun beş imza ile bu gönüllü kurumsal vatandaşlık platformunun üyesi oldu.  

    Doğuş İnşaat ayrıca iş etiği ilke ve kurallarının anlaşılması, benimsenmesi, yaygınlaştırılması, için kılavuzluk etmek ve referans olmak misyonuyla yola çıkan Etik ve İtibar Derneği ile 1 Ekim’de imzaladığı anlaşmayla da derneğin üyeleri arasında yerini aldı.

    Doğuş İnşaat ve Ayson Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu, bu sözleşmeleri imzalamanın kurumsal yönetim anlayışı ile sürdürülebilir değer yaratma çabalarına çok büyük katkı sağlayacağına inandıklarını belirtti.

  • OK
 
 
  • 06.09.2012
  • Sofya Metrosunun İkinci Hattı Doğuş İnşaat'ın Katkılarıyla Devreye Girdi.

    Bulgaristan’ın başkenti Sofya’da, yapımına 2008 yılında başlanan 11,6 km ve 11 istasyonlu metronun ikinci hattı hizmete girdi. İkinci hattın inşaatının teknik olarak en sorunlu ve zor olan kısmı Doğuş İnşaat tarafından gerçekleştirildi. Doğuş İnşaat, yeni hattın yapımının ve tüm elektro mekanik işlerin yanında, Sofya’nın en prestijli 4 metro istasyonunun yapımında da rol alıyor.

    Sofya Metrosu’nun ikinci hattının açılış törenine Cumhrubaşkanı Rosen Plevneliev, Başbakan Boyko Borisov, Sofya Belediye Başkanı Yordanka Fandıkova, Avrupa Komisyonu Başkanı Jose Manuel Barosso, Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu ve Bulgar Hükümeti Bakanları katıldı.

    Metro genişletme projesinin, tüm ulaşımların entegre edilmesine çok güzel bir örnek olduğunu aktaran Avrupa Komisyonu Başkanı Barosso, bugünün Sofya ve Bulgaristan için büyük bir gün olduğunu söyledi. Projenin yüzde 50’sini oluşturan 486 milyon avro’nun AB tarafından finanse edildiğini belirten Barosso, “Bir istasyonun adını Avrupa Birliği koyduğunuz için teşekkür ederim. Bu, Bulgaristan’ın AB ile omuz omuza olduğunu gösteriyor” dedi.

    Şu ana kadar 20 kilometre olan metro uzunluğu, ikinci hat sayesinde 27 durak ile 31 kilometreye ulaştı. Metronun günde 130 bin kişi tarafından kullanılması bekleniyor. Yeni 11,6 kilometrelik hat, başkentin merkezinden geçtiği için Doğuş İnşaat’ın özel olarak imal ettirdiği Tünel Delme Makinası (TBM) ile inşa edildi. Bu sayede, Roma ve Osmanlı döneminden kalan antik eserlerin de muhafazası sağlandı.

    Sofya Metrosu, aynı zamanda Avrupa’da eşi benzeri olmayan arkeoloji sergisiyle de dikkatleri çekiyor. Neolit ve antik çağa ait olan el sanatlarını görmek isteyenler Doğuş İnşaat’ın tasarlayıp inşaatını yaptığı Serdika II no’lu istasyonda şeffaf vitrinler sayesinde bir müzede gezer gibi bu ayrıcalığa sahip olacaklar.

    Karnobat Burgas Otoyolu inşaatından sonra bu proje ile Doğuş İnşaat, Bulgaristan’daki 2. büyük işini de başarıyla tamamladı.  Açılış gecesi yapılan kutlamalarda Sofya Belediye Başkanı, Doğuş
    İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu’ya Sofya Belediyesi’nin onur ödülünü takdim etti. 

  • OK
 
 
  • 09.06.2012
  • Doğuş İnşaat'ın aralarında bulunduğu ortak girişim tarafından yapımı tamamlanan Boryspil Havaalanı açıldı.

    "Doğuş-Alarko-YDA" Ortak Girişimi tarafından inşa  edilen Ukrayna'nın en büyük havaalanı "Boryspil" "D" Terminali törenle hizmete girdi.

    Temeli 2008 yılı Kasım ayında atılan, Ukrayna'da 2012 Avrupa Futbol Şampiyonası hazırlıkları kapsamındaki en önemli proje olan D terminali açılış törenine, Ukrayna Başbakanı Sn. Viktor Yanukovich, Ukrayna Başbakan Yardımcısı Sn. Boris Kolesnikov ve SE IA "Boryspil" Genel Müdürü Sn. Anton Volov ve Doğuş ve ortaklığındaki firmaların üst düzey yöneticileri katıldı

    Bütçesi 4,8 milyar UAH'lık yeni terminal 107 bin m2'lik bir alana kurulu ve yılda 15 milyon yolcu taşıma kapasitesine sahip. Yeni terminalin giden yolcu bölümünde 61 adet çekin masası, 18 adet güvenlik kontrol noktası, 28 adet pasaport kontrol masası bulunmaktadır. Giden yolcu bekleme alanı 870 m uzunluğunda olan terminal, yolcuların rahatlığı açısından - Ukrayna'da bir ilk olarak, yürüyen kaldırım sistemiyle donatılmış olup, bunların hareket hızı 0,5 m/san. ve bant uzunluğu 28 m ila 58 m arasında.

    Bagaj taşıma sistemi beş aşamalı bir güvenlik kontrolü yapılmasını öngörmekte. Sistem bant uzunluğu 10 km'nin üzerinde ve %100 otomatik olup, insan faktörünün etki alanının dışında düzenlenmiş. Modern otomatik bagaj taşıma sistemi insan faktörünün getireceği riskleri içermemekte ve bagaj taşıma sisteminin kalitesi ve hızının iyileştirilmesine imkan tanımaktadır.

  • OK
 
 
  • 08.06.2012
  • Doğuş İnşaat'a Uluslararası Kalite Zirvesi Ödülü!

    Doğuş İnşaat  BID (Business Initiative Directions) tarafından Altın kategoride Uluslararası Kalite Zirvesi Ödülü'ne layık görüldü. 28 Mayıs Pazartesi gecesi New York'ta düzenlenen törende QC 100 Toplam Kalite Yönetimi Modeli kriterleri temel alınarak ödül almaya hak kazanan Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. adına ödülü, Yönetim ve Bilgi Sistemlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Teymur Şanlılar, BID'in Başkanı Jose E. Prieto'nun elinden aldı.

    Kurulduğu 1950 yılından bugüne kadar toplamda 12 milyar doların üzerinde 170 projeye imza atan Doğuş İnşaat Altın kategoride Uluslararası Kalite Zirvesi Ödülü'ne layık görüldü.

    Doğuş İnşaat, Müşteri Memnuniyeti, Liderlik, Teknoloji, En İyi Uygulama, İş Sonuçları, ISO 9001 ve Toplam Kalite Yönetimi kriterleri temel alınarak, BID Dünya Kongreleri boyunca oylama sürecinin sonrasında belirlenen QC100 prensiplerine uygunluğu sonucunda ödül almaya haz kazandı.

    New york'ta düzenlenen gecede Doğuş İnşaat adına Yönetim ve Bilgi Sistemlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Teymur Şanlılar'a ödülü BID Başkanı Jose E. Prieto tarafından teslim edildi.

    Business Initiative Directions (BID) Hakkında:

    Business Initiative Directions (BID) 178 ülkeye yayılan ve sektörlerinde kaliteye verdikleri önemle liderlik eden şirket ve kurumları takdir ve teşvik etmek amacıyla her yıl, altın, platin ve elmas olmak üzere 3 kategoride zirve düzenlemektedir. Uluslararası Kalite Zirvesi Ödülü, her bir şirkete, liderlik, kalite,yenilikçilik, mükemmellik, teknoloji, müşteri hizmeti ve menuniyeti ve prestij konularında kurumsal başarı elde etmelerinden dolayı verilmektedir. Merkezi İspanya'nın başkenti Madrid'de bulunan Business Initiative Directions (BID), 1987 yılından beri uluslarası iş aleminde toplam kalite ve sürdürülebilir rekabet konularında çalışan ve uluslararası kalite ve rekabet sertifikasyonu yapan bir kuruluştur. 25 yıldan bu yana da uluslarası kalite ve mükemmeliyet ödülleri veren BID'in başkanlığını, Jose E. Prieto üstlenmektedir. BID'nin kalite sembolü, ABD'den Çin'e kadar birçok ülkede tanınmakta olup, seçici kurul, uluslararası iş dünyasının temsilcileri ile kalite ve kurumsal yönetim uzmanlarından oluşmaktadır.

  • OK
 
 
  • 07.06.2012
  • Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş.'nin yapımını gerçekleştireceği Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosunun temeli atıldı.

    Doğuş İnşaat'ın kazandığı 564 milyon euro ihale bedelli, 17 km uzunluğundaki Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosunun Temeli, 6 Haziran Çarşamba günü, Ulastırma Bakan Binali Yıldırım, İstanbul Valisi Huseyin Avni Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Kadir Topbas ,Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu, Ak Parti İstanbul İl Baskani Aziz Babuşcu, Ak Parti Genel Baskan Yardımcısı Hüseyin Tanriverdi, Ak Parti Genel Baskan Yardımcısı Ekrem Erdem ,Üsküdar Belediye Baskanı Mustafa Kara, Ümraniye Belediye Baskanı Hasan Can, Çekmekoy Belediye Baskanı Ahmet Poyraz, Sancaktepe Belediye Baskanı İsmail Erdem ve çok sayıda vatandaşın katılımı ile gerçekleşti.

    Yapım süresi 38 ay ve bakım süresi de 24 ay olarak belirlenen metronun inşaat ve elektromekanik işlerinin, tamamlandığında Olimpiyat Stadı'na ulaşımın Ümraniye'den 64 dakika ve Çekmeköy'den de 78 dakikada olması hedeflenen metro hattı üzerindeki duraklar; Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Libadiye, Çarşı, Ümraniye, İnkilap, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, Lise, Dudullu, Toplu Konut ve Çekmeköy olacak.

    Yurtiçinde İstanbul'un ulaşım sorununa çözüm getirecek olan önemli metro projelerinden Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu İnşaat ve Elektromekanik işleri ihalesi çok yakın zamanda kazanılan yeni bir projedir. Ayrıca, Boyabat Barajı ve HES İnşaatı ile Artvin Barajı ve HES Projesi de Doğuş İnşaat tarafından yapımına devam edilen çok önemli projelerdir.

    Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metro İnşaat ve Elektromekanik İşleri Hakkında;

    Toplam 16 adet istasyona ve bir adet araç bakım ve depo sahasına sahip olacak Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu çalışmaları kapsamında 22.100 m TBM tünel ve 18.700 m NATM tünel açılması planlanıyor. Toplam demiryolu yapımı ise 43.100 m olacak.

    Projenin elektromekanik imalatları arasında, güç temini ve cer gücü, sinyalizasyon, kontrol ve haberleşme, ve çevresel kontrol sistemleri, yardımcı tesisler, yürüyen merdiven ve asansörler, demiryolu işleri, genel hizmetler, atölye ve bakım ekipmanları temin, montaj ve işletmeye alma yer alıyor.

  • OK